آخرین مقالات

اشتراک گذاری

مراقبت های بعد از لیفت با نخ

مراقبت های بعد از لیفت با نخ که دکتر ارشیا عبداللهی فرد به طور کاملاً حرفه ای آن را برای مراجعین خود انجام می دهد، شامل یکسری نکات و دستوالعمل هایی است که افراد با رعایت آن ها رضایت بخش بودن نتایج به دست آمده از این روش را تا حد زیادی تضمین نموده و از بروز عارضه های احتمالی ناشی از این روش جوانسازی پوست لیفت با نخ جلوگیری می کنند.

 

مراقبت های بعد از لیفت با نخ

 

مراقبت های بعد از لیفت با نخ چیست ؟

از جمله مهم ترین دستورالعمل هایی که افراد باید بعد از روش لیفت با نخ رعایت نمایند عبارتنداز:

  • برای جلوگیری از هیپرپیگمانتاسیون التهابی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کرده و حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • به مدت 2 هفته بعد از انجام این روش جوانسازی پوست از تحت فشار قرار دادن و ماساژ ناحیه مورد نظر اجتناب نمایید.
  • تا حد امکان به مدت 2 هفته از رفتن به دندانپزشکی خودداری کرده و به مدت 3 هفته دهان خود را بیش از اندازه باز نکنید.
  • بروز مقداری ناراحتی و درد خفیف بعد از این روش کاملاً طبیعی است لذا در صورت احساس درد نگران نشوید. برای تسکین درد می توانید از مسکن هایی که پزشک برای تان تجویز می نماید استفاده کنید.
  • تا مدت زمانی که بهترین پزشک لیفت با نخ در تهران دکتر عبداللهی فرد ، به شما توصیه کرده است داروهای ضد التهاب همچون بروفن و ناپروکسن مصرف نکنید زیرا برای شروع فرآیند کلاژن سازی وجود مقداری التهاب الزامی بوده و مصرف این داروها این فرآیند را متوقف می نمایند.

عدم رعایت مراقبت های بعد از لیفت با نخ چه عوارضی را به همراه دارد ؟

رعایت این دسته از مراقبت ها بعد از لیفت با نخ از جانب پزشک توصیه خواهد شد که بسیار حائز اهمیت می باشد ، عوارض جانبی همراه با این تکنیک جوانسازی درد ، التهاب و عفونت بوده که با عدم رعایت بسیار تشدید می شود.  البته در برخی مواقع نیز رعایت تمامی این موارد توصیه نخواهد شد اما بکارگیری از آن ها ضرری نداشته بلکه خیال شما را از بابت بهبودی سریع تر و بهتر آسوده می کند. با توجه به ان که این تکنیک به مهارت و تجربه پزشک بستگی دارد ، ابتلا به عوارض آن موضوعی است که زیبا جو باید در حفظ آن تلاش کند.

بنابراین به منظور بهبودی در مدت زمانی کوتاه باید توجه بسیار زیادی به مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم کنید خونریزی های محل درمان یک امر طبیعی و شایع نمی باشد ، اگر خونریزی در محل لیفت صورت رخ داد ، سر خود را بالا نگه دارید و با فشار ملایم توسط کمپرس های سرد در اطراف صورت و گردن آن را کنترل کنید. از جمله دلایل خونریزی طی این پروسه زیبایی فشار خون بالا بوده که به دلیل خم شد ، بلند کردن و کشیدن اجسام سنگین ، عطسه و سرفه های بسیار زیاد رخ می دهد. در نتیجه برای پیشگیری از خونریزی توصیه می شود فعالیت های خود را محدود کنید و بعد از گذشت 7 الی ده روز فعالیت های گذشته خود را آغاز نمایید. گاهی اوقات نیز مصرف برخی دارو ها می تواند در خونریزی نقش داشته باشد که پزشک توصیه می کند از مصرف ان ها خودداری شود.

پاکسازی و اسکراب صورت بعد از لیفت با نخ ممنوع است !

در واقع انجام هر گونه فعالیتی که بتواند به پوست و بخیه های در مراقبت های بعد از لیفت با نخ آسیب برساند ممنوع می باشد. بنابراین اسکراب و انجام دیگر تکنیک های پاکسازی پوست نیز ممنوع بوده و باید شست و شوی صورت به صورت کاملا ملایم و با دقت بسیار بالایی انجام شود.

 

دیگر مراقبت های بعد از ليفت با نخ عبارتنداز

  • به هیچ عنوان در 7 روز ابتدایی نوشیدنی های حاوی الکل و همچنین داروهای ضد انعقاد خون مصرف نکنید.
  • به مدت 7 روز از مصرف ویتامین های E, A و K بپرهیزید.
  • از قرارگیری در مکان های خیلی سرد یا خیلی گرم همچون سونا به مدت 10 روز اجتناب نمایید.
  • به هیچ عنوان طی 7 روز ابتدایی بعد از درمان فعالیت های سنگین و طاقت فرسا انجام ندهید.
  • حداقل به مدت 2 هفته بعد از لیفت با نخ برای انجام روش هایی همچون لیزر و آر اف اقدام نکرده و به طور کلی تحت فرکانس های رادیویی و دستگاه های تولید کننده حرارت قرار نگیرید.
  • در صورت تجویز آنتی بیوتیک حتماً آن ها را به طور کامل و طبق دستور، مصرف استفاده نمایید.
  • احساس مقداری خارش و سوزش طبیعی بوده و بعد از حدود 2 هفته برطرف خواهد شد.

لازم به ذکر است که در صورت انجام این روش توسط پزشکی با تجربه و ماهر و همچنین رعایت دستوالعمل هایی که در فوق به آن ها اشاره شد تا در مراقبت های بعد از لیفت با نخ رعایت شود ، امکان بروز عوارضی همچون عفونت در فرد بسیار ناچیز و نزدیک به صفر می باشد.اما در صورت بروز عفونت یا از کار افتادن عصب های ناحیه تحت درمان حتماً موضوع را با پزشک خود در میان گذاشته و در صورت عدم دسترسی به پزشک در اولین فرصت ممکن به اورژنس مراجعه کنید.

آرایش بعد از لیفت با نخ

 

آرایش کردن بعد از لیفت با نخ - دکتر ارشیا عبداللهی فرد

 

با توجه به دلایل بسیار ، زیبا جویان در روز های ابتدایی به خصوص در مراقبت های بعد از لیفت با نخ هرگز نباید از محصولات آرایشی و بهداشتی نیز استفاده کنند. زیرا پوست طی لیفت با نخ دچار حساسیت بالایی شده و استفاده از این دسته محصولات می تواند حساسیت پوست را نیز افزایش دهد. همچنین پوست بعد از لیفت نیازمند تنفس بوده که محصولات آرایشی و بهداشتی مانع از تنفس پوست خواهند داشت. همچنین برخی از بانوان در زمان پاکسازی پوست از محصولات آرایشی ، فشار بسیار زیادی به پوست وارد می کنند که این امر سبب آسیب دیدگی پوست نیز خواهد شد.

نکته: توجه داشته باشید که در صورت مشورت با پزشک خوب در تهران دکتر عبداللهی فرد ، استفاده از ضد آفتاب های مناسب پوست مانعی نداشته و افراد می توانند از آن ها استفاده کنند.

مصرف الکل و دخانیات را برای مدتی کنار بگذارید !

بنا بر دلایلی لازم است تا زیبا جویان در مراقبت های بعد از لیفت با نخ در بازه زمانی دو هفته ای مصرف دخانیات و الکل را کنار بگذارند ، پس لازم است شما عزیزان از مصرف ان ها خودداری کنید. در ابتدا باید بدانید که الکل ماده ای ادرار آور است ، به این معنا که حجم بالایی از آب و مواد مغذی ذخیره  شده و ضروری را که برای سلامتی شما بسیار مفید است دفع می کند.  همچنین دخانیات که بسیار مضر هستند و در افزایش فشار خون نقش دارند.  در واقع با وجود ده ها ترکیبات شیمیایی در سیگار سبب انقباض عروقی خونی در شما عزیزان می شود.  در واقع با این عارضه مواد مغذی نمی توانند از طریق جریان خون به پوست شما برسند.

گرم شدن بیش از حد پوست بعد از این پروسه جوانسازی مضر است ، مراقب باشید !

انجام هر فعالیتی که در گرم شدن پوست شما تاثیر بگذارد در مراقبت های بعد از لیفت با نخ مضر می باشد ، زیرا سبب افزایش فشار خون خواهد شد. برای مثال قرار گیری در معرض گرما فشار خون را به میزان قابل توجهی بالا برده که می تواند بسیار مضر باشد. حمام آب گرم ، سولاریم و آفتاب گرفتن از جمله این فعالیت ها می باشد.

زیبا جویان چه زمانی بعد از لیفت با نخ می توانند استحمام کنند؟

از جانب پزشک توصیه می شود افراد حدود یک الی دو روز در مراقبت های بعد از لیفت با نخ از دوش گرفتن و حتی خیس کردن محل لیفت نیز خودداری کنند. همچنین ماساژ محل لیفت تا حدود 3 الی 4 هفته نیز ممنوع بوده و زیبا جویان باید به این موضوع توجه کافی داشته باشند.

نکته: استفاده از اسکراب ها و انواع لایه بردار ها در این دوره ممنوع می باشد.

خوابیدن بعد از لیفت با نخ

بعد از انجام این پروسه نباید هیچ گونه فشار اضافه ای به صورت ، مخصوصاً نواحی مورد درمان وارد شود. طبق توصیه بهترین پزشک زیبایی در تهران ، تا یک هفته الی ده روز بهتر است فقط به پشت بخواید و از خوابیدن به پهلو یا شکم خودداری کنید چون منجر به بروز ورم و کبودی می شود. قطعاً این توصیه ، برای کسانیکه عادت به خوابیدن روی شکم یا پهلو دارند ، بسیار سخت است. برای اینکه در خواب نا خود آگاه نچرخید ، در اطراف خود ، بالش یا تکیه گاهی بگذارید تا موجب عدم حرکت و ثبات در خواب شما شود

بایدها

  •  احساس کشیدگی و درد با فشار آمدن به نواحی لیفت شده طبیعی است و این احساس بعد از یک یا دو هفته رفع می شود.
  • بلافاصله بعد از این روند می توانید به انجام کارها و فعالیت های روزانه بپردازید ، فقط از کارهای تهاجمی ، پیاده روی تند یا آدامس جویدن طولانی خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از کبودی می توانید از گل همیشه بهار استفاده کنید ، چون بخاطر داشتن آنتی اکسیدان زیاد ، خاصیت ضد التهابی دارد و جلوی عفونت را می گیرد.
  • در 24 ساعت اولیه می توانید از مکمل های حاوی بروملین برای کاهش کبودی استفاده کنید.
  • از 24 ساعت بعد از انجام این پروسه جوانساز می توانید برنامه روتین و مراقبت های پوستی خود را از سر بگیرید.
  • در صورتیکه ورم ، کبودی ، قرمزی و داغی نواحی لیفت شده بیشتر شد ، با متخصص خود تماس بگیرید.
  • یک بار معاینه در هفته بعد از انجام لیفت با نخ ، توسط متخصص ضروری است.

دکتر عبداللهی فرد

عضو انجمن لیزر پزشکی ایران

 

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات