مراقبت های بعد از لیفت با نخ

نکات و مراقبت های بعد از لیفت با نخ

مراقبت های بعد از لیفت با نخ شامل یکسری نکات و دستوالعمل هایی است که افراد با رعایت آن ها رضایت بخش بودن نتایج به دست آمده از این روش را تا حد زیادی تضمین نموده و از بروز عارضه های احتمالی ناشی از این روش جوانسازی پوست جلوگیری می کنند.

مراقبت های بعد از لیفت با نخ

مراقبت های بعد از لیفت با نخ چیست ؟

از جمله مهم ترین دستورالعمل هایی که افراد باید بعد از روش لیفت با نخ رعایت نمایند عبارتنداز:

• برای جلوگیری از هیپرپیگمانتاسیون التهابی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کرده و حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • به مدت 2 هفته بعد از انجام این روش جوانسازی پوست از تحت فشار قرار دادن و ماساژ ناحیه مورد نظر اجتناب نمایید.
  • تا حد امکان به مدت 2 هفته از رفتن به دندانپزشکی خودداری کرده و به مدت 3 هفته دهان خود را بیش از اندازه باز نکنید.
  • بروز مقداری ناراحتی و درد خفیف بعد از این روش کاملاً طبیعی است لذا در صورت احساس درد نگران نشوید. برای تسکین درد می توانید از مسکن هایی که پزشک برای تان تجویز می نماید استفاده کنید.
  • تا مدت زمانی که پزشک به شما توصیه کرده است داروهای ضد التهاب همچون بروفن و ناپروکسن مصرف نکنید زیرا برای شروع فرآیند کلاژن سازی وجود مقداری التهاب الزامی بوده و مصرف این داروها این فرآیند را متوقف می نمایند.

دیگر مراقبت های بعد از ليفت با نخ عبارتنداز:

• به هیچ عنوان در 7 روز ابتدایی نوشیدنی های حاوی الکل و همچنین داروهای ضد انعقاد خون مصرف نکنید.
  • به مدت 7 روز از مصرف ویتامین های E, A و K بپرهیزید.
  • از قرارگیری در مکان های خیلی سرد یا خیلی گرم همچون سونا به مدت 10 روز اجتناب نمایید.
  • به هیچ عنوان طی 7 روز ابتدایی بعد از درمان فعالیت های سنگین و طاقت فرسا انجام ندهید.
  • حداقل به مدت 2 هفته بعد از لیفت با نخ برای انجام روش هایی همچون لیزر و آر اف اقدام نکرده و به طور کلی تحت فرکانس های رادیویی و دستگاه های تولید کننده حرارت قرار نگیرید.
  • در صورت تجویز آنتی بیوتیک حتماً آن ها را به طور کامل و طبق دستور، مصرف استفاده نمایید.
  • احساس مقداری خارش و سوزش طبیعی بوده و بعد از حدود 2 هفته برطرف خواهد شد.

لازم به ذکر است که در صورت انجام این روش توسط پزشکی با تجربه و ماهر و همچنین رعایت دستوالعمل هایی که در فوق به آن ها اشاره شد، امکان بروز عوارضی همچون عفونت در فرد بسیار ناچیز و نزدیک به صفر می باشد.اما در صورت بروز عفونت یا از کار افتادن عصب های ناحیه تحت درمان حتماً موضوع را با پزشک خود در میان گذاشته و در صورت عدم دسترسی به پزشک در اولین فرصت ممکن به اورژنس مراجعه کنید.