آخرین مقالات

اشتراک گذاری

مراقبت های بعد از میکرودرم

از مراقبت های بعد از میکرودرم که یکی از محبوب ترین روش های جوانسازی پوست بوده و سالیانه افراد زیادی برای انجام آن روانه مطب ها و کلینیک های زیبایی می شوند شامل یکسری نکات و دستورالعمل ها است که افراد با رعایت و انجام آن ها ، نه تنها به نتایج بسیار مطلوبی از این روش دست پیدا می کنند ، بلکه دوران نقاهت خود را نیز با سرعت بسیار بیشتری سپری کرده و در روند کاهش عوارض خود تاثیرایجاد می نمایند. دکتر عبداللهی فرد با تهیه مقاله زیر ، به شما عزیزان کمک می کند تا در زملن کوتاهی به نتیجه نهایی از میکرودرم دست یابید.

 

مراقبت های بعد از میکرودرم

مراقبت های بعد از میکرودرم با دکتر ارشیا عبداللهی فرد

در مراقبت های بعد از میکرودرم ، با نازکی پوست خود مواجه هستید ؛ بنابراین به هنگام اقدام زود تر از زمان اعلام شده پوست شما نازک بوده و درد به همراه سوزش بسیار زیادی را تحمل خواهید کرد. در مواقعی که شما دیر تر از آن زمان مراجعه کنید ، درمان پوست شما با اختلال مواجه شده و نتیجه نهایی حاصل از این تکنیک جوانسازی ، خوش آیند نخواهد بود.

استفاده از کرم های درمانی بعد از میکرودرم ممنوع !

پزشکان توصیه می کنند تا آن جایی که امکان دارد ، از کرم های درمانی و ترمیم کننده استفاده نشود. زیرا پوست زیبا جو ، در مراقبت های بعد از میکرودرم در صورت تمیزی و بدون نیاز به هیچ گونه ترمیم کننده ای ، به خوبی بهبود می یابد و حتی ممکن است این دسته از پماد ها ، با توجه به ترکیبات موجود شان سبب کاهش روند بهبود و ترمیم پوست شوند.

نظم مراجعه به پزشک را رعایت کنید و هرگز زمان مراجعه را عقب نندازید !

حتما از جانب پزشکتان ، جلسات منظمی برای شما در نظر گرفته شده است. پیشنهاد می شود حتی یک روز ، آن را به تاخیر نیندازید و یا زود تر از موعد به پزشک مراجعه نکنید.

از رژیم غذایی سالم و مناسبی پیروی کنید

توجه داشته باشید که این تکنیک جوانسازی پوست می تواند سبب خشک شدن پوست شما شود ، البته خشکی پوست از مزایای اصلی این تکنیک است ، زیرا پوست های چرب بسیار مستعد ابتلا به لک ، جوش و آکنه هستند. به همین منظور ، داشتن یک رژیم غذایی سالم و مفید می تواند به شما ، در مراقبت های بعد از میکرودرم کمک بسیار مفیدی کند. بهتر است به مقدار کافی آب بنوشید تا پوست رطوبت مورد نیاز خود را به دست آورد ، در غیر این صورت لازم است مدام از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید. میوه و انواع سبزیجات ، حاوی مقادیر بالایی از فیبر و ویتامین هستند که به ترمیم پوست ، جوانسازی و شادابی آن کمک خواهند کرد.

 

پوست خود را با کمپرس سرد یا آب سرد تسکین دهید !

برخی افراد بعد از میکرودرم پوست شان ملتهب شده و حس می کنند ، دچار آفتاب سوختگی شده اند. با وجود اینکه ، این عارضه بعد از 24 ساعت برطرف خواهد شد اما با استفاده از یک کمپرس سرد می توانید آن را سریع تر برطرف نمایید.

از مرطوب کننده استفاده نمایید !

پوست خود را در مراقبت های بعد از میکرودرم مرطوب نگه دارید. این کار از خشک شدن پوست جلوگیری نموده، موجب کاهش ناراحتی شده و روند بهبودی را سرعت می بخشد. بهترین گزینه برای این کار ، استفاده از پمادهای تسکین دهنده ، همچون ژل های هیدروکربنی، مرطوب کننده های ملایم مخصوص پوست صورت و همچنین روغن های طبیعی است که احتمال تحریک پوست در اثر استفاده از آن ها کمتر باشد. حتماً پیش از استفاده از مرطوب کننده ، دست هایتان را بشویید. با این کار ، از انتقال باکتری های دست به صورت جلوگیری می شود.

پوست تان را لایه برداری نکنید !

به مدت یک هفته در مراقبت های بعد از میکرودرم از لایه برداری و اسکراب کردن صورت خود پرهیز نمایید. همچنین افراد در این مدت زمان نباید از محصولاتی همچون ویتامین A و اسیدهای آلفا هیدروکسی استفاده کنند زیرا احتمال تحریک پوست در اثر استفاده از آن ها وجود دارد.

از ضد آفتاب استفاده نکرده و از قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید !

لایه جدید پوست طی 2 هفته اول ، نسبت به نور آفتاب حساس خواهد بود ؛ از همین رو افراد باید در این مدت زمان ، از قرارگیری در معرض نور خورشید خودداری نمایند. لازم به ذکر است که استفاده از دستگاه های سولاریوم به منظور برنز کردن پوست نیز ، به اندازه آفتاب گرفتن برای پوست ، در مراقبت های بعد از میکرودرم مضر است. حتماً قبل از ترک منزل ، از ضدآفتاب استفاده کرده و لایه ضخیمی از آن را بر روی پوستتان بمالید. به میزان زیاد آب نوشیده، میوه و سبزیجات تازه میل کرده و از مصرف غذاهای شور و پرادویه خودداری کنید.​

دکتر عبداللهی فرد

عضو انجمن لیزر پزشکی ایران

 

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات