آخرین مقالات

اشتراک گذاری

آر اف فرکشنال

از جمله محبوب ترین و مدرن ترین روش های جوانسازی پوست می توان به روش آر اف فرکشنال اشاره نمود. این روش جوانسازی نتایج بسیار درخشان و موثری را با تهاجم بسیار کم و ایمن و بدون در برداشتن دردسرهای عمل جراحی برای فرد به ارمغان می آورد. نزد دکتر ارشیا عبداللهی فرد قادر می باشید که این تکنیک جوانسازی را بسیار عالی انجام دهید.در این روش جوانسازی از امواج رادیویی بهره گرفته می شود. این امواج به لایه میانی پوست نفوذ نموده و تغییرات چشمگیری را در ساختمان پوست با تحریک کلاژن سازی ایجاد می نمایند.تغییرات مورد نظر در نهایت منجر به زیبایی و بهبود ظاهر پوست فرد می شود.

 

آر اف فرکشنال - دکتر عبداللهی فرد

 

مکانیزم اثرگذاری آر اف فرکشنال

تاثیر بر لایه های عمقی و سطحی پوست، اساس عملکرد این روش می باشد.

تحریک کلاژن سازی

امواج رادیوفرکانسی در لایه درم تولید انرژی می کنند که این انرژی موجب تحریک تولید کلاژن می گردد. کلاژن که عاملی بسیار موثر در قوام، شادابی و زیبایی پوست است یک پروتئین مهم ساختاری در بافت پوستی می باشد.در لایه درم انرژی امواج رادیویی به گرما مبدل می شود و همانطور که می دانید بالا رفتن دما از جمله عوامل مهم در تحریک کلاژن سازی می باشد.

فعال نمودن فیبروپلازی

به فرآیندی که طی آن بافت های فیبروزی ساخته می شود فیبروپلازی گفته می شود. بافت های فیبروزی موجب مستحکم تر و کوتاه تر شدن رشته های پروتئینی کلاژن و تحریک ساخت آن ها می شود. بافت فیبروز هنگامی به وجود می آید که به هر یک از بافت های طبیعی بدن آسیب وارد شود. درست همچون بافت زبر و ضخیمی که سطح زخم ها را می پوشاند.در روش آر اف فرکشنال پزشک خوب دکتر عبداللهی فرد در تهران ، به مناطق تحت درمان آسیب های انتخابی وارد می نماید، با این کار در این مناطق بافت فیبروزی ایجاد می گردد. در نتیجه کلاژن سازی افزایش یافته و ضخامت لایه درم بیشتر می شود.

کاربردهای روش آر اف فـرشکنال چیست ؟

این روش جوانسازی کاربردهای متعددی در حوزه درمان و زیبایی دارد که تاثیرات ناشی از آن را می توان در 3 مورد ذیل خلاصه نمود:

  • بهبود منافذ پوستی باز
  • جوانسازی پوست و سفت کردن آن
  • محو کردن اسکارها، ترک بدن و جای زخم

باتوجه به اثرات درمانی اشاره شده در فوق از این روش می توان برای درمان و رفع موارد ذیل استفاده کرد

  1. آکنه کیستی
  2. پوست شل شده یا افتاده
  3. منافذ باز پوستی
  4. جای زخم و اسکار آکنه
  5. مشکلات بافت و رنگ سطحی پوست
  6. چین و چروک های ظریف و خطوط موجود بر روی پوست​

انواع آر اف فرکشنال

همانطور که قبلاً ذکر شد یکی از روش ها برای رسیدن به پوستی روشن و شفاف استفاده از همین تکنیک است اما این روش به چه صورتی انجام می شود و چه کاربردی دارد؟ این تکنیک به دو شکل معمولی و سوزنی انجام می گیرد. در حالت قدیمی معمولی که بنام غیرسوزنی هم شهرت دارد ، برای جوانسازی از سوزن استفاده نمی شود و روند درمانی بتدریج و آهسته انجام می شود. درنتیجه ، برای رفع چین و چروک ها و رسیدن به نتیجه مورد قبول ، پزشک بین 8 تا 10 جلسه معاینه تعیین می کند و بمرور زمان روند درمانی را پیش می برد.

در روش دیگر آر اف فرکشنال ، که بعنوان راهبردی غیرتهاجمی و ایمن محسوب می شود ، با استفاه از سوزن اقدام به درمان می کنند. به این صورت که ، با سوزن های ریز مثل سوزن هایی که در میکرونیدلینگ استفاده می شود ، روند درمانی را پیش می برند. این سوزن ها را با استفاده از هندپیس وارد پوست می کنند. با تابش امواج حرارتی و رادیویی به عمق پوست ، بافت های زیرین گرم می شوند و بدون اینکه به بخش های بیرونی اپیدرم پوست ، آسیبی برسد زخم های کوچکی در بخش درم پوست ایجاد می شود. درنتیجه ، پوست بطور طبیعی شروع به ترمیم خود می کند. درواقع ، کلاژن ، سلول های پوستی و الاستین تحریک می شوند و در نهایت چین و چروک ها و خطوط ، لک ها ، جای زخم و غیره تقریباً محو شده و کاهش پیدا می کنند. در این روش ، برعکس تکنیک اول زمان کمتری برای بهبودی نیاز است و برای پوست های مختلف انجام می شود ، مخصوصاً برای کسانیکه رنگ تیره تری دارند.

نحوه کار آر اف فرکشنال چگونه است؟

در روش آر اف فرکشنال با استفاده از امواج RF انرژی با استفاده از سوزن های مخصوص به داخل پوست انتقال پیدا کرده تا روند کلاژن سازی که در جوانسازی پوست تاثیر گذار است را تحریک و تولید کند.

بهتر است چه کسانی از این تکنیک جوانسازی پوست استفاده نکنند؟

  • برخی از زیبا جویان دارای زخم و یا عفونت های فعال پوستی.
  • افرادی که دارو های خاصی همانند داروی فشار خون مصرف می کنند کاندید مناسبی برای آر اف فرکشنال نخواهند بود.
  • افرادی که به بیماری های خاصی مبتلا هستند ، لازم است تا شرایط خود را به پزشک شان اطلاع دهند.

پروسه جوانسازی پوست با آر اف نانو فرکشنال ترمیا

آیا انجام  فرکشنال دردناک است ؟

معمولا پروسه آر اف فرکشنال با کمی ناراحتی همراه خواهد بود اما دردناک نمی باشد ؛ ممکن است در حین درمان گرمای زیادی شبیه به آفتاب سوختگی را بر روی پوستتان احساس کنید و رنگ پوستتان قرمز شود برای مقابله با واکنش های تهاجمی پوست ، بهترین پزشک دکتر ارشیا عبداللهی فرد در تهران ،  نوعی بی حس کننده موضعی برروی پوست استفاده می کند که می تواند هرگونه حس ناراحتی را کاهش دهد.

مزایا دستگاه فرکشنال

  1. درد بسیار کمی برای افراد به همراه دارد.
    عوارض پس از انجام این تکنیک بسیار کم است .
  2. این تکنیک درمانی در مقایسه با لیزر دوره ریکاوری کوتاهتری دارد.

چند جلسه درمانی برای آر اف فرکشنال نیاز است ؟

بسیاری از مراجعه کنندگان با سه جلسه درمانی معمولا به نتیجه دلخواه خود می رسند . فاصله بین هر جلسه معمولا بین سه تا چهار هفته می باشد. اثربخشی و نتیجه خوب بستگی به مراقبت های درمانی صحیح و دقیق توسط شخص دارد.

چه مراقبت هایی باید پیش از درمان انجام داد ؟

  • در معرض اشعه خورشید قرار نگیرید واز برنزه کردن پوست 1-2 هفته پیش از انجام آر اف فرکشنال پرهیز کنید.
  • از داروهای رقیق کننده خون نظیر آسپرین ،ایبوپروفن و ناپروکسن از 10 روز پیش از انجام پروسه استفاده نکنید.
  • استفاده از داروهایی نظیر آرنیکا ، یک هفته قبل و 10 روز بعد از انجام  فرکشنال ، می تواند التهابات پوستی را کاهش داده و روند ریکاوری را تسریع ببخشد.

آیا انجام متد آر اف فرکشنال بی خطر است ؟

این روش معمولا به بسیاری از افراد برای رفع مشکلاتی که دارند ،پیشنهاد می شود .در این روش درمانی از امواج رادیو فرکانسی استفاده می شود که کاملا بی خطر است و تمامی تن های رنگی پوست قادر به استفاده از آن می باشند.

آیا دستگاه فرکشنال می تواند با روش های درمانی دیگر ترکیب شود ؟

  1.  فرکشنال می توانند به عنوان مکمل در کنارهای روش های که زیربه آنها اشاره می شود انجام شود :
  2. تزریق بوتاکس از 2-4 هفته پیش از انجام این پروسه می تواند برای شل کردن ماهیچه ها در نواحی تحت درمان انجام شود.
  3. فیلرها می توانند بعد از پایان دوره آر اف فرکشنال برای جوانسازی بیشتر پوست در صورت تمایل، تزریق می گردد.
  4. انجام لیفت پوست قبل و بعد از این پروسه می تواند به سفت تر شدن و بالاتر بردن لایه های پوست کمک کند.
  5. لیزر IPL و BBL برای مقابله با صدمات ناشی از آفتاب و پیگمنتیشن ، قبل و بعد از فرکشنال می تواند انجام شود.
  6. تزریق ژل اسکلاپترا و لیفت صورت با نخ در کنار اثر بخشی مناسب از نظر لیفت و کلاژن سازی خواهد داشت.

آر اف فرکشنال چه تفاوتی با میکرونیدلینگ دارد؟

میکرونیدلینگ و تکنیک نانو آر اف فرکشنال هر دو در جوانسازی پوست بکار برده می شوند در واقع کاربرد اصلی آن ها جوانسازی است. البته با این تفاوت که میکرونیدلینگ زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که میزان آسیب های پوستی عمیق و بسیار زیاد باشد. همچنین در میکرونیدلینگ پوست زیبا جو ضخیم تر شده که نتایج طولانی تری را به نسبت فرکشنال خواهد داشت. اما توصیه می شود در صورتی که به دنبال رفع چین و چروک های سطحی هستید از این تکنیک  بکار گیرید زیرا تاثیر فوق العاده ای در بهبود این عوامل دارد.

RF نانو فرکشنال ترمیا تحت نظر دکتر ارشیا عبداللهی فرد

بکارگیری از این تکنیک در کدام رده سنی پیشنهاد می شود؟

کاندیدای اصلی بکارگیری از دستگاه آر اف فرکشنال ، افراد در رده سنی 30 الی 50 سال می باشند. البته در صورتی که زیبا جویان در سلامت کامل باشند و به هیچ نوع بیماری خاصی مبتلا نشده باشند.

عوارض ناشی از بکارگیری آر اف فرکشنال چیست؟

ممکن است در برخی نواحی تحت درمان ، افراد با عوارض جانبی همچون قرمزی پوست ف حساسیت مواجه شوند که شایع بوده و به مرور و با رعایت اقدامات بعد از ان نیز بهبود می یابد.

مراقبت های بعد از انجام پروسه جوانسازی با دستگاه فرکشنال چیست ؟

  • بعد از گذشت 24 ساعت می توانید روتین پوستی تان را انجام دهید و آرایش کنید .
  • به مدت یک روز ممکن است در ناحیه مورد درمان ورم داشته باشید و احساس ناراحتی کنید .
  • پوست معمولا بعد از انجام این فرآیند به رنگ قرمز روشن در می آید که معمولا اثر این قرمزی تا 24 ساعت آینده محو خواهد شد.
  • تا مدتی نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید ، برای پیشگیری از این موضوع از کلاه ، عینک آفتابی و ضد آفتاب استفاده کنید.

هزینه ناشی از این تکنیک جوانسازی پوست چقدر می باشد؟

نمی توان نظر قطعی در این خصوص داد زیرا برآورد این هزینه تنها بعد از اینکه پزشک حاذق دکتر عبداللهی فرد در تهران ، تعداد جلسات مورد نیاز آر اف فرکشنال را برای شما تعیین کند امکان پذیر است علاوه بر این مسائلی چون نوسانات ارزی و هزینه های نگه داری دستگاههای جوانسازی هرسال هزینه ها تغییر می کنند و این مساله اجتناب ناپذیر است.اما در صورتی که به جوانسازی پوست خود اهمیت می دهید.خیلی زود به پزشک مراجعه کنید تا تکنیک هایی که می توانید انجام دهید را به شما معرفی کند و هرچه سریع تر درمان را استارت بزنید.

آر اف نانو فرکشنال تحت نظر دکتر ارشیا عبداللهی فرد

سوالات متداول در مورد آر اف فرکشنال

آیا خانم های باردار می توانند از این تکنیک زیبایی استفاده کنند؟

معمولا این تکنیک جوانسازی و زیبایی پوست برای خانم های باردار توصیه نمی شود و بهتر است پیش از هر اقدامی با پزشک در این خصوص مشورت کنید.

چه مدت پس از تکنیک های تزریق یا درمان لیزر می توان آر اف انجام داد ؟

این موضوع بستگی به نظر پزشک دارد اگرچه وقفه ای دو هفته ای بین هر پروسه معمولا پیشنهاد می گردد .
چه تفاوت هایی بین میکرونیدلنیگ و ار اف فرکشنال وجود دارد؟ نیدلینگ پوست ار اف هر دو از این حیث که موجب تحریک کلاژن سازی و بالا بردن الاستیسیته پوست می شوند شباهت دارند اگرچه این بین تفاوت هایی نیز به چشم می خورد که نیدلینگ پوست یک روش ارگانیک برای این امر است در حالی که از امواج رادیویی بهره می برد.

آیا بلافاصله پس از پروسه آر اف می توان آرایش کرد؟

معمولا پزشکان در این حالت توصیه می کنند حدود 24 ساعت از لوازم آرایشی و روتین های پوستی استفاده نکنید.

دکتر عبداللهی فرد

عضو انجمن لیزر پزشکی ایران

 

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات