آخرین مقالات

کرونا

کرونا ویروس چیست ؟

در حال حاضر ویروسی جدید از خانوداه ویروس کرونا به نام کوئید 19 در سراسر جهان در حال گسترش است ، کروناسازمان بهداشت جهانی این ویروس را شبیه به سندرم حاد تنفسی سارس ( SARS ) دانسته ، اما ذکر کرده است که به هیچ وجه این دو ویروس یکسان نیستند.

فرد پس از ابتلا به ویروس کـرونا ، دوران نهفتگی 1 الی 14 روزه را می گذراند ، در اکثر مواقع دوران نهفتگی بین 3 الی 7 روز می باشد.

لازم به ذکر است تعداد بسیاری از افراد مبتلا به این ویروس بهبود یافته و متاسفانه تعدادی نیز جان خود را از دست داده اند ؛ این بیماری در افرادی که پیش زمینه بیماری های عفونی را دارند ، بسیار خطرناک تر از سایر افراد بروز می یابد.

راه های انتقال ویروس کـرونا

ویروس کـرونا ، از طریق شخص به شخص منتقل می شود از مهم ترین عوامل انتقال ویروس کرونا می توانیم به ترشحات مجرای تنفس ، تماس با سطوح و همانگونه که گفته شد تماس با افراد اشاره کنیم.

لازم به تذکر است گفته می شود این ویروس ، از طریق ذرات هوا نیز انتقال می یابد.

کرونا در کودکان

احتمال ابتلا افراد مسن و افرادی که دارای مشکلاتی همچون مشکلات ریوی هستند ، بسیار بیشتر است ؛ اما این موضوع بدین معنی نیست که کودکان به این بیماری مبتلا نمی شوند ، بنابراین باید ذکر شود که احتمال ابتلا کودکان به ویروس کوئید 19 نیز وجود دارد.

علائم ابتلا به کـرونا

از شایع ترین علائم ابتلا به ویروس کرونا باید به تب ، خستگی و سرفه خشک اشاره کنیم ؛ اما در برخی از بیماران علائم دیگری همچون گرفتگی بینی ، آبریزش بینی و اسهال نیز مشاهده شده است.

در صورت تشدید بیماری ، بیماران دچار مشکلات تنفسی می شوند.

لازم به تذکر است ویروس کـرونا در برخی از افراد نیز تنها با علائم تب و خستگی خفیف بروز می یابد.

درمان کرونا

تا به امروز روش موثری به منظور مقابله و جلوگیری از بروز این ویروس ، تایید نشده است و دانشمندان همچنان در حال تحقیق هستند.

دکتر عبداللهی فرد

عضو انجمن لیزر پزشکی ایران